Jak zaadresować list w sprawach biznesowych i związanych z ubieganiem się o pracę?

Udostępnij:

Pierwsze wrażenie jest ważne i często pierwszy kontakt z kimś w biznesie odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listu. Jeśli chodzi o pisanie listów biznesowychoczekuje się, że zaczniesz od odpowiedniego powitania i będziesz przestrzegać pewnych zasad.

Większość ludzi wie, że list należy zakończyć słowami "szczerze" lub "z najlepszymi życzeniami", ale jak zacząć list? Niezależnie od tego, czy wysyłasz list motywacyjny czy wysyłasz wiadomość e-mail, bardzo ważne jest, by dobrze to zrobić.

Przygotowaliśmy listę rzeczy do zrobienia, rzeczy nie do zrobienia, wskazówek i sztuczek stosowanych przez profesjonalnych email marketerów, dyrektorów ds. informatyki i pracowników biurowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prawidłowo napisać i zaadresować profesjonalny listto czytaj dalej.

5 rzeczy, które powinny znaleźć się na kopercie

Chcesz mieć pewność, że Twój list dotrze do właściwej osoby? Musisz prawidłowo zaadresować kopertę. Istnieje kilka standardowych zasad, których należy przestrzegać, zwłaszcza gdy wysyłasz list do dużej firmy z różnymi działami.

Obecnie bardzo niewiele osób wysyła listy w kopertach, ale korespondencja biznesowa jednak korespondencja biznesowa nadal się na tym opiera i może to być ważne, jeśli starasz się o pracę. Jeśli chcesz, aby Twój list trafił do właściwej osoby, wykonaj poniższe kroki:

1. Dodaj swoje dane kontaktowe

Jeśli nie masz wcześniej wydrukowanej koperty, w pierwszym wierszu pierwszym wierszu umieść swoje imię i nazwisko, nazwę nazwę firmy, adres pocztowyoraz kod pocztowy kod pocztowy w lewym górnym rogu.

2. Dodaj imię i nazwisko odbiorcy.

Wydrukuj je w górnym wierszu bloku adresowego na środku koperty, kilka wierszy poniżej Twoich danych.

3. Dołącz tytuł

Jeśli znasz tytuł tytuł zawodowyto wpisz ją w drugim wierszu. Jeśli nie posiadasz takich informacji, wpisz nazwę działu.

4. Dodaj nazwę firmy

w następnym wierszuwpisz nazwę firmy lub organizacji, w której pracuje dana osoba. Bez tej informacji na kopercie Twój list może nie zostać dostarczony do właściwej osoby.

5. Użyj dokładnego adresu ulicy

Adres firmy powinien być umieszczony w jednej linii. Jeśli jest zbyt długi, zapisz adres w dwóch różnych wierszach, ale upewnij się, że nazwa ulicy znajduje się w pierwszej linii adresui pamiętaj, aby podać zip również kod pocztowy.

Jak adresować list formalny

Listy formalne i listy nieformalne to dwie bardzo różne rzeczy. Jeśli ktoś oczekuje, że skontaktuje się z nim w sposób formalny, ważne jest, abyś się do tego stosował. Oto przewodnik krok po kroku, który pomoże Ci opanować sztukę oficjalnej korespondencji i poprawić swoje umiejętności pisania.

Umieść swoje dane kontaktowe na początku

Osoba, do której piszesz, musi wiedzieć, kim jesteś i jak ma na Ciebie odpowiedzieć, dlatego nie zapomnij dodać swoich danych kontaktowych, takich jak imię i nazwisko, adres zwrotny, kod pocztowy kod pocztowy, oraz numer telefonu w lewym górnym rogu strony. Jest to niezwykle ważne, ponieważ nie chcesz stracić szansy na skontaktowanie się z daną osobą.

Jeśli nie umieścisz tych informacji w liście motywacyjnymna przykład w liście motywacyjnym, możesz zniweczyć swoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy, zanim jeszcze zaczniesz ją wykonywać.

Umieść datę

To bardzo prosty, ale ważny krok. Sprawdź swój kalendarz i dodaj datę tuż pod swoimi danymi kontaktowymi. Będzie to przypomnienie dla osoby, do której piszesz, i da jej do zrozumienia, że musi odpowiedzieć w odpowiednim czasie.

Napisz adres odbiorcy

Jest to prosty, ale bardzo ważny szczegół. Adres odbiorcy należy umieścić w lewym górnym rogu listu, kilka linijek poniżej datownika. Oto pomocny przykład, który możesz wykorzystać do formatowania swojego listu biznesowego prawidłowo:

Użyj pozdrowienia

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz list referencyjny, czy e-mail biznesowy, formalne pozdrowienia lub pozdrowienia są niezbędne we wszystkich rodzajach korespondencji zarówno online, jak i offline. Przyjrzyjmy się zatem, co należy, a czego nie należy robić, aby wybrać właściwe pozdrowienie.

Do

Wybierz tradycyjny list biznesowy pozdrowienia na przykład:

  • "DearSir or Madam"(SzanownyPanie lub Pani)
  • "Drogi Panielub Pani".
  • "Witam [Imię]" (jeśli znasz daną osobę)
  • "Cześć [Imię]" (jeśli znasz tę osobę)

Mimo że pozdrowienie "Dear" brzmi dziś zbyt formalnie i nieco staroświecko, to nadal jest ono idealne dla każdego liście biznesowym. Jeśli znasz płeć odbiorcy, użyj zwrotu "Drogi", a po nim tytuł osoby (Pan, Pani) i jej nazwisko:

  • "Droga Pani Partridge, ...".

Jeśli znasz tylko pełne imię i nazwiskoużyj go bez tytułu. Na przykład:

  • "Dear Monica Partridge, ..." (Droga Moniko Partridge, ...).

Nie

Używaj nieformalnych pozdrowień, takich jak "Hej!", lub "co słychać". Nie jest to właściwe dla list formalny. Unikaj także określenia "do wszystkich, których to może dotyczyć"jest to określenie mniej osobiste niż "drogi panie lub pani".

Jak zaadresować list do kogoś którego nie znasz?

Imię i nazwisko odbiorcy pełne imię i nazwisko może być niedostępne, zwłaszcza jeśli list jest adresowany do osoby pracującej w organizacji, z którą nigdy wcześniej nie współpracowałeś. Zalecamy poszperanie i znalezienie nazwiska odpowiedniej osoby. imię i nazwisko tej osoby. Będzie to dla nich o wiele więcej znaczyło, jeśli podejmiesz ten wysiłek i będziesz mógł się do nich odpowiednio zwrócić.

Zawsze można zadzwonić do firmy i poprosić o te informacje. Innym praktycznym sposobem jest poszukanie w Internecie za pośrednictwem Facebooka lub LinkedIn. W końcu chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Wstaw dwukropek lub przecinek

Po powitaniu umieść dwukropek lub przecinek. przecinek lub dwukropek. Na przykład:

  • "Dear Monica Partridge,"

Niektórzy ludzie uważają, że przecinek lepiej sprawdza się w korespondencji biznesowej. Inni wolą stawiać dwukropek. Jest to kwestia osobistych preferencji, więc wybierz swój ulubiony i trzymaj się go, aby wszystkie wysyłane przez Ciebie listy były spójne.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych sposobów formatowania listu, w zależności od tego, co chcesz osiągnąć. Ale jeśli chodzi o adresowanie listu biznesowegoistnieje pewien standardowy sposób postępowania. Trzymaj się formatu, który zaproponowaliśmy powyżej, a będziesz w stanie prowadzić korespondencję w sposób profesjonalny i budować silne relacje biznesowe.

Oferujemy korepetycje online z ponad 50 języków.

Preply to jedna z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami za pośrednictwem ekskluzywnego czatu wideo.

  • Znajdź mojego korepetytora online teraz
  • 1456 opinii, "Doskonały"